Daisypath Wedding tickers
Daisypath Vacation tickers

Sunday, November 7, 2010

masak2 masak la ko : sup ayam

last saturday, sedara aku come visit my house ... then tetbe plak mak aku suh masak for dinner .... jeng2 dengan rase penoh kerajinan ... aku tros masuk daporrr
menu nye adelah sup ayam .... huhuhuh ... bese la aku jenis x pandai masak2 niii .... sambal2 aku bole la masak ckit ...


ok puan2 ,akak2 diumah sane ... cara2 nye adelahh


1- tumbuk garlic ngan halia ( pandai2 la bnyk mane nk letak) hihiikk
2- potong bawang besar bulat2
3- panaskan minyak, then masuk kan bawang besar ngan sup bunjut ADABI
4- masuk kan bahan yg ditumbuk tadi ye puan2 kat umah
5- pastu masuk kan garam + bahan perisa secukup rase ye
6- masuk kan air + tumbuk la cili api ckit, nak bagi pedasss
7- masuk kan kentang dan carrot ( supaya cepat empuk)
8- bila kentang dah empuk sume, tutup la api tuhh
9- potong daun sup , dan tabur kan ke atas sup + juga bawang goreng
10- sup dah sejuk, pepandai la korunk makan la yee .... hohoohoho







No comments:

Post a Comment